Trendy na rynku e-commerce zmieniają się bardzo szybko. Co rusz internauci upatrują nowych produktów, które najchętniej wrzucają do elektronicznego koszyka. Zmieniają się również ich obyczaje co do zwykłego sprawdzania oferowanych towarów, a ich kupowania. Jak to wszystko przedstawia się aktualnie, pokazuje raport sporządzony przez firmę Nielsen.
Firma ta od wielu lat specjalizuje się w badaniu rynku e-commerce oraz zachowań e-konsumentów. Badanie, którego rezultaty przytoczę w tym tekście, zostało przeprowadzone na próbie 30 tysięcy respondentów rozmieszczonych w 60 krajach. Można zatem stwierdzić, że raport ten w dość miarodajny sposób oddaje to, co aktualnie dzieje się na światowym rynku e-handlu.
Wynika z niego, że obecnie internauci najchętniej kupują produkty z kategorii rozrywka. Przodują w niej takie artykuły jak e-booki, zabawki czy bilety na koncerty i inne wydarzenia. Dobrze dzieje się też w sektorze kosmetycznym, spożywczym, a także artykułów dla zwierząt. Ten ostatni w okresie zaledwie dwóch lat powiększył swoje zyski o 9%.
Coraz mocniej zbliżają się do siebie odsetki zwykłych przeglądań ofert sklepów internetowych, z faktycznym robieniem zakupów. Najbardziej wyraźne jest to w branży kosmetycznej.