Coraz większa liczba sklepów internetowych korzysta z metody personalizacji wyników wyszukiwania produktów. To oczywiście wielkie udogodnienie dla klientów, którzy mogą dzięki temu liczyć na dostęp do listy produktów, skrojonej do ich potrzeb. Niedawno na ścieżkę personalizacji wkroczyło również Allegro.

Ten największy w Polsce portal aukcyjny wprowadził domyślne sortowanie, oparte na parametrze trafności. Oznacza to w praktyce tyle, że to, co wyświetli się nam po wpisaniu w wyszukiwarkę dowolnego hasła, będzie zdeterminowane m.in. naszą historią zakupową. Sam mechanizm analizuje nasze kroki podejmowane na serwisie – jakie produkty przeglądaliśmy, co dodaliśmy do produktów obserwowanych itd. Nasze wybory zakupowe staną się wtedy bardziej spersonalizowane. Przedstawiciele Allegro twierdzą, że przy obecnym modelu sortowania różne osoby wpisując jednakową frazę, mogą otrzymać inne wyniki.

Nowy system wyszukiwania ma nie tylko ułatwić życie kupującym. Ma być również formą promocji sprzedających. Oczywiście tych dobrych i zbierających pozytywne komentarze od allegrowiczów. Dzięki nowemu sposobowi sortowania to właśnie ich produkty mają szansę pojawiać się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Nie jest też tak, że użytkownicy serwisu są skazani na nowy mechanizm. Jeśli chcą, będą mogli posortować wyniki według ceny, albo innych, wybranych przez nich parametrów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *