Gigant sektora e-commerce, koncern Amazon, zdobywa kolejne nowe rynki. Niebawem jego usługi będą dostępne w Chinach. Ta informacja może nie byłaby jakoś specjalnie sensacyjna, gdyby nie sposób, w jaki Amerykanie planują wejść do Kraju Środka. Odbędzie się to za pośrednictwem platformy Tmall, której właścicielem jest… Alibaba, jeden z największych konkurentów Amazona.

Rywalizacja między obydwoma koncernami jest bardzo zacięta. Taki zabieg ze strony Amazona może być zatem niezwykle zaskakujący dla niektórych. Dziwić może też zgoda chińskiej firmy na takie posunięcie. Okazuje się jednak, że współpraca między konkurentami, jest ostatnio coraz częstszym zjawiskiem na rynku e-commerce, ale nie tylko tam. Takie strategiczne sojusze budują zdaniem ekspertów przewagę graczy rynkowych. To zdecydowanie lepsza taktyka niż wyniszczająca walka na np. ceny.

Wracając do wejścia Amazon na chiński rynek za pośrednictwem platformy Tmall, portal ma oferować klientom szeroką gamę produktów. Znajdą się tam importowana żywność, odzież czy zabawki. Oferta obejmie około tysiąca produktów, które będą dostarczane do konsumentów w dniu wykonania zamówienia, albo dzień po. Sieć dostarczania zamówień to ponad 1400 miast i kantonów, oraz 5000 punktów click&collect.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *