Mimo, że od dłuższego czasu możliwości nabycia artykułów spożywczych przez internet stają się coraz większe, wciąż ta branża nie kojarzy się zbyt wielu osobom z e-commerce. Pozostaje cały czas w cieniu np. elektroniki czy odzieży. Niesłusznie, ponieważ ten sektor handlu internetowego rozrasta się w Polsce w imponującym tempie.

Jako dowód wystarczy podać jedne z najświeższych prognoz ekspertów e-commerce. Okazuje się, że rynek ten w tym roku będzie się kurczył. Niemal każda branża odnotuje ujemny odsetek funkcjonujących w niej sklepów. Wyjątek stanowi m.in. branża spożywcza, która w handlu internetowym, będzie mogła się dodatnimi wskaźnikami. Zarówno pod względem podmiotów, jak i zysków finansowych.

Aktualnie głównymi rozgrywającymi w internetowej „spożywce”, są hipermarkety, ale także kilka sieci delikatesów. Mówi się o zbliżającym się poszerzeniu tego grona o dyskonty. Już w zeszłym roku głośno było o możliwości wejścia na rynek e-commerce Biedronki. Zdaniem ekspertów to jednak nie nastąpi wkrótce, gdyż ów dyskont ma na chwilę obecną za mało konkurencyjną ofertę, aby skutecznie konkurować o klienta w internecie.

Marginalizowanie branży spożywczej w e-commerce, może mieć jednak swoje uzasadnienie w danych o ogólnym rynku spożywczym. Sprzedaż przez internet stanowi bowiem zaledwie 0,24% jego wartości. Analitycy szacują jednak, że z czasem będzie się to zmieniać na korzyść. Branża powinna zacząć to odczuwać już w tym roku i to dość wyraźnie. Szacuje się wzrost jej obrotów na nawet 20%.

A czy wy często zaopatrujecie się w artykuły spożywcze przez internet? Co cenicie najbardziej w tej formie zakupów?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *