Zakupy online to niezwykle prężnie rozwijający się sektor. Można ich już dokonywać wielokanałowo, bo nie tylko za pomocą komputera czy laptopa, ale także urządzeń mobilnych. Oprócz tego, w wielu przypadkach są coraz bardziej „namacalne”, dzięki technologiom rich media.

Technologie te pomagają w jak największym stopniu odtworzyć odczucia zakupów w sklepie fizycznym, podczas zakupów online. Jest to bardzo duże udogodnienie. Jak pokazują badania, klienci e-sklepów najczęściej nie decydują się na zakup danego produktu, ze względu na brak odpowiednich informacji dotyczących jego prezentowania się w „realu”. Tyczy się to przede wszystkim produktów odzieżowych. Rich media posiadają takie możliwości, że nawet ten problem nie musi być przeszkodą.

Jednym z przykładów, jest technologia dynamicznego obrazowania. Sposób jej działania jest bardzo prosty. Pozwala on obejrzeć klientowi towar w bardzo dużym zbliżeniu i z każdego kąta. Dzięki temu widoczny jest nawet najdrobniejszy szczegół produktu.

Kolejny sposób, to video marketing. Ta technologia rich media pozwala nam, na wyrobienie sobie jeszcze precyzyjniejszego zdania, na temat kupowanego produktu. Kupując odzież, możemy zobaczyć, jak mogłaby się ona na nas prezentować. Oprócz tego daje nam możliwość sprawdzenia „zachowania się” materiału, z którego zrobione jest ubranie. Filmy wideo wykorzystywane są również, do budowania wspólnej płaszczyzny dla produktów oraz tzw. „treści inspirujących”. Tymi drugimi są np. reklamy telewizyjne lub klipy z pokazów mody. Mają one za zadanie eksponowanie towarów, oferowanych przez e-sklep.

To tylko fragment technologii rich media, które są wykorzystywane w e-commerce. Eksperci zaznaczają, że warto się im bacznie przyglądać. W nadchodzących latach mają się one prężnie rozwijać, a jednym z ich ciekawszych aspektów, mają być… wirtualne przymierzalnie 3D.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *