Od dłuższego czasu mówi się o przenoszeniu się naszej rzeczywistości do sieci w coraz mocniejszym stopniu. Dotyczy to coraz większej liczby sfer naszego życia, ale pierwszą, którą większości osób przychodzi do głowy jest handel. Ostatnimi czasy jeszcze więcej marek decyduje się na skoncentrowanie sprzedaży swoich produktów w internecie.
W cyber przestrzeni jesteśmy w stanie dokonać niemal każdej transakcji – kupić sprzęt RTV, odzież, dokonać wymiany walut czy nawet nabyć żywność. I ten wachlarz ofert e-commerce sukcesywnie wzrasta, nie mówiąc już o samej wartości tego rynku, która w ubiegłym roku podskoczyła o aż 20% w porównaniu z 2011. Nic zatem dziwnego, że właściciele różnych brandów, również tych polskich, także chcą być częścią tego całego zamieszania. Jest to dla nich krok niezwykle korzystny pod wieloma względami. Najważniejszym są mniejsze koszta prowadzenia działalności. Otwierając sklep w internecie, odpada nam opłacanie, bardzo drogiego niekiedy, czynszu, zatrudnianie dodatkowych pracowników itp. Warto zaznaczyć, że przy odjęciu tych wszystkich kosztów, marża dla sprzedającego pozostaje z reguły bez zmian, więc nie trzeba być wybitnym znawcą ekonomii aby zauważyć, że to się bardzo opłaca.
Kilka marek ogłosiło w ostatnich tygodniach chęć zasilenia grupy firm działających w e-commerce. Są to m.in. Mohito należące do LPP, Avon, czy marka odzieży męskiej Giacomo Conti. Inne firmy, działające już od jakiegoś czasu w handlu internetowym tak jak np. Tesco, skupiają się na tej formie sprzedawania. Jak pokazały ostatnie zestawienia finansowe tej firmy, ich przychody rosną w dużej mierze właśnie dzięki e-handlowi.
Nie oznacza to jednak, że marki przenoszące swoją działalność do internetu, rezygnują z aktywności w “realu”. Sporo z nich wykorzystuje cyber przestrzeń by zniwelować skutki słabych wyników sprzedaży w swoich fizycznych sklepach. Coraz mocniej utrzymuje się tendencja traktowania tychże jako swoistych “przeglądarek”. Klienci bardzo często przychodzą do sklepu by zobaczyć jakie produkty oferują, a na zakup decydują się z reguły w swoich domach sprawdzając ich ceny na przeglądarkach internetowych i ewentualne promocje.