Zakupy przez internet były zawsze dla wielu niezwykle atrakcyjne, ze względu na niskie ceny w e-sklepach. Ten argument niedługo może jednak zniknąć, ponieważ wielu przedstawicieli branży w ostatnim czasie postanowiło podnieść ceny, a w najlepszym wypadku pozostawić je niezmienionymi. To jeden z trendów, jakie powinny w najbliższym czasie dotknąć e-commerce. Jakie są pozostałe?

Takie wnioski nasuwają się na myśl każdego, kto zapoznał się z wynikami badania CubeSearch i Shopera. Przedstawiają one tendencje zachodzące w branży handlu internetowego w ostatnim czasie. Jednym z nich, jest właśnie odchodzenie od wizerunku krainy niskich cen. Nie znaczy to oczywiście, że obecnie w sklepach internetowych stało się horrendalnie drogo. Chodzi bardziej o fakt, że rynek ten doszedł już do bariery konkurowania cenowego. Bardzo rzadko e-sklepy deklarują teraz obniżki cenowe. Najczęściej pozostają one na niezmienionym poziomie, a także wiele jest przypadków ich podnoszenia.

Zdaniem autorów badania, aby zaistnieć na rynku handlu internetowego, trzeba się uciec do innego arsenału broni, niż tylko konkurencyjne ceny. Gracze z tej branży będą musieli teraz wyróżnić się wizualną stroną swoich witryn, a także ich możliwościami technologicznymi. Zwłaszcza ten drugi aspekt powinien być istotny. Wystarczy zwrócić uwagę, jak prężnie rozwijają się zakupy za pomocą urządzeń mobilnych.

Ciekawostką wynikającą z badania może być fakt, że zrównywanie się cen w sklepach internetowych z tymi ze stacjonarnych, wcale nie powinno zaszkodzić rynkowi e-commerce. Eksperci twierdzą, że jego wartość będzie w najbliższym czasie rosła w tempie 20-25%.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *