Chiński koncern e-commerce, Alibaba, był jeszcze kilka lat temu drobnym graczem w tym sektorze gospodarczym. Ostatnie miesiące to jednak jego wielki rozkwit, który przekłada się także na ekspansję na inne kraje. Objęła ona również Polskę i jak na razie okazuje się być sporym sukcesem w naszym kraju. Firma z Chin zyskuje nad Wisłą coraz więcej użytkowników.

Świadczą o tym twarde dane. Aktualnie portal Aliexpress, będący własnością chińskiego koncernu, liczy sobie około 2.4 miliona polskich użytkowników. Sam Alibaba.com posiada takich użytkowników 1.3 miliona. Przekłada się to na zasięg rzędu, odpowiednio 11% i 6.1% całego rynku handlu internetowego w Polsce. To całkiem niezły wynik jak na firmę, które dopiero wchodzi do danego kraju. Aby jeszcze bardziej uwydatnić dobry rezultat firmy z Państwa Środka, jedna z najpopularniejszych wśród Polaków firm e-commerce, Zalando, posiada zasięg rzędu 12%.

Co jest sekretem Alibaby? Odpowiedź jest niezwykle prosta – chodzi o niskie ceny, a także szeroki asortyment produktów. Co prawda ich producentami są najczęściej mało znane lub w ogóle nieznane firmy, ale właśnie to przekłada się na niskie koszta ich zakupów. Wynika to z pominięcia szeregu pośredników.

Alibaba przykłada też dużą wagę do eliminowania podróbek ze swojego asortymentu. Ostatnie dane pokazały, że koncern przeznacza na to o wiele więcej pieniędzy, niż przykładowo Amazon. Eksperci zauważają też, że obecna pozycja chińskiej firmy na rynkach wschodzących takich jak Polska, to dobry zwiastun na przyszłość. Zwłaszcza że jej nazwa wciąż pracuje na swoją popularność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *