Od kliku dni funkcjonują w Polsce nowe przepisy e-commerce. Jedną ze zmian, które wprowadzają, jest wydłużenie okresu możliwości zwroty zamówionego produktu, bez konieczności podania konkretnej przyczyny. Warto jednak mieć na uwadze, że poza tym udogodnieniem, nowe przepisy wprowadzają w tym zakresie kilka ograniczeń.
Ograniczenia te dotyczą produktów, które można zwrócić. Zanim jednak o nich powiemy, przypomnijmy, że przed 25 grudnia zamówiony towar można było zwrócić w czasie nie dłuższym niż 10 dni. Aktualnie okres ten został wydłużony do 14 dni. Nie obejmuje on jednak wszystkich rzeczy zakupionych przez internet. Oczywistą sprawą zdaje się fakt, że nie możemy odesłać w ten sposób produktów, których termin ważności jest krótki. Zaliczymy do nich chociażby produkty spożywcze. Nowe przepisy zabraniają odesłać również niektórych produktów, po ich otwarciu. Chodzi tu m.in. o leki czy kosmetyki. Po naruszeniu ich opakowania, staną się one niezdatne do sprzedaży ze względów np. higieny. Do kategorii takich „niezwracalnych” produktów, kwalifikować się będą również filmy, gry czy programy komputerowe, z których opakowań usunięto folię, lub plombę zabezpieczającą.
Prawu zwrotu nie podlegają również produkty robione na zamówienie. Chodzi tu m.in. o T-shirty ze specjalnie zamówionym przez klienta nadrukiem albo inne produkty, wykonane według konkretnego zlecenia. Po ich odesłaniu istnieje bowiem bardzo małe prawdopodobieństwo sprzedania ich komuś innemu.