Trendy w handlu internetowym zmieniają się niemal tak szybko, jak szybko rozwija się sama branża e-commerce. Eksperci Business Insider sprawdzili, jak przedstawia się sytuacja nowych zachowań w tej sferze biznesu w Polsce.

Zdaniem specjalistów największy nacisk w najbliższych latach, będzie kładziony na rozwój m-commerce. Smartfony są już coraz powszechniejszym urządzeniem, a do tego są coraz bardziej multi-funkcjonalne. Z roku na rok wzrasta lista osób, które robią za ich pomocą zakupu w sieci, a nawet płacą przez aplikacje mobilne za zakupy stacjonarne.

Innym ważnym kanałem dla rozwoju handlu internetowego, są media społecznościowe. Uczestnicy rynku e-commerce już jakiś czas temu zauważyli zalety social media w rozpowszechnianiu informacji o swoich produktach. Wielką siłą w tej kwestii jest opinia znajomych. Jeśli widzimy, że bliskie nam osoby zachwalają coś na swoich profilach społecznościowych, wtedy jesteśmy bardziej skłonni zainteresować się taką ofertą.

Tradycyjna reklama w sieci to kolejna rzecz, która ma być w najbliższym czasie rozwijana w e-commerce. Choć słowo „tradycyjna” wydaje się tu być trochę nie na miejscu. Handel online chce bowiem zdecydowanie bardziej spersonalizować reklamy w sieci. Przypadkowe bardzo często natrafiają na barierę programów pokroju AdBlock. Eksperci e-commerce są zdania, że spersonalizowane reklamy nie będą aż tak znienawidzone przez internautów, gdyż celniej dotrą do ich potrzeb konsumenckich.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *