Co nowego w e-commerce?

Trendy w handlu internetowym zmieniają się niemal tak szybko, jak szybko rozwija się sama branża e-commerce. Eksperci Business Insider sprawdzili, jak przedstawia się sytuacja nowych zachowań w tej sferze biznesu w Polsce.

Zdaniem specjalistów największy nacisk w najbliższych latach, będzie kładziony na rozwój m-commerce. Smartfony są już coraz powszechniejszym urządzeniem, a do tego są coraz bardziej multi-funkcjonalne. Z roku na rok wzrasta lista osób, które robią za ich pomocą zakupu w sieci, a nawet płacą przez aplikacje mobilne za zakupy stacjonarne.

Innym ważnym kanałem dla rozwoju handlu internetowego, są media społecznościowe. Uczestnicy rynku e-commerce już jakiś czas temu zauważyli zalety social media w rozpowszechnianiu informacji o swoich produktach. Wielką siłą w tej kwestii jest opinia znajomych. Jeśli widzimy, że bliskie nam osoby zachwalają coś na swoich profilach społecznościowych, wtedy jesteśmy bardziej skłonni zainteresować się taką ofertą.

Tradycyjna reklama w sieci to kolejna rzecz, która ma być w najbliższym czasie rozwijana w e-commerce. Choć słowo „tradycyjna” wydaje się tu być trochę nie na miejscu. Handel online chce bowiem zdecydowanie bardziej spersonalizować reklamy w sieci. Przypadkowe bardzo często natrafiają na barierę programów pokroju AdBlock. Eksperci e-commerce są zdania, że spersonalizowane reklamy nie będą aż tak znienawidzone przez internautów, gdyż celniej dotrą do ich potrzeb konsumenckich.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *