Nowy rok to nowe nadzieje i nowe oczekiwania. Rynek e-commerce nie jest w tej kwestii wyjątkiem. Tamtejsi gracze planują zapewne zwiększyć swoje przychody w 2015 roku. Wszelkie prognozy wskazują na to, że wartość polskiego e-commerce ma w ciągu nadchodzących 12 miesięcy sporo wzrosnąć. My, w oparciu o opinie ekspertów znalezione na tematycznych portalach, podajemy, jakie trendy będą dominować w tym sektorze i co może pomóc w rozwijaniu działalności e-sklepów.

Grunt to dobra reklama. A jeśli już o niej mowa, warto by właściciele e-sklepów zainteresowali się jej spersonalizowanym typem. Jego użycie będzie jednym z kluczowych trendów, panujących w e-commerce w 2015 roku. Wiele badań wykazuje jej wyższość nad reklamą tradycyjną. Daje ona większe szanse na zainteresowanie potencjalnego klienta daną ofertą. Co za tym idzie, wzrastają również szanse, że dokona on zakupu w naszym sklepie.

Bardzo ważne będzie również umożliwienie klientom, korzystania z oferty naszego sklepu za pośrednictwem różnych kanałów. Jeśli chodzi o polski rynek sklepów internetowych, warto zwrócić szczególną uwagę na kanał mobilny. Ten niestety kuleje w porównaniu zresztą Europy, o czym pisaliśmy w jednym z ostatnich tekstów na blogu. Może fakt, że w tym roku będzie on jeszcze istotniejszy, sprawi większą mobilizację do jego rozwijania wśród e-sprzedawców.

Jeśli już jesteśmy przy mobilności, to kolejnym trendem w rozpoczynającym się roku, będą szerzej zakrojone płatności mobilne. Ta metoda regulowania należności za zamówiony produkt zyskuje coraz większe rzesze zwolenników. Każdy szanujący się gracz rynku e-handlu, powinien zatem udostępnić swoim klientom takie sposoby płatności. Eksperci podpowiadają, że ułatwić to może wprowadzony w tym roku w Polsce system BLIK. Ma on ujednolicić standard płatności mobilnych.

Kolejny trend wiąże się z tym, co spędzało sen z powiek oczu wielu e-sprzedawców. Mowa o nowych przepisach e-commerce, które weszły w życie 25 grudnia. Mamy dzięki temu takie same regulacje, jak inne kraje Unii Europejskiej. To oznacza, że właścicielom sklepów internetowych, łatwiej będzie rozszerzyć swoją działalność o zagraniczne rynki. A transgraniczność w e-handlu wymieniana jest wśród najważniejszych trendów dotykających tego sektora w 2015.

Warto też pomyśleć nad usprawnieniem systemu dostawy produktów. Klienci robią się pod tym względem coraz bardziej wymagający i nie zrobią kolejnych zakupów w sklepie, który kazał im długo czekać na zamówienie. Czas oczekiwania to jedno, ale koszty przesyłki są równie istotne. Wielu e-sprzedawców zaczyna rezygnować im całkowicie i oni są na lepszej pozycji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *