Ostatnimi czasy można zauważyć interesujące zjawisko wśród sklepów internetowych. Przynajmniej tych z branży spożywczej. Dość znacznie zredukowały się ceny ich koszyków zakupowych. To bardzo dobra wiadomość dla lubiących kupować artykuły pierwszego użytku przez internet. Jednak czy faktycznie wysokie ceny są największym problemem branży e-commerce?
Niedawne badania przeprowadzone wśród najpopularniejszych sklepów online z branży spożywczej, że ceny koszyków produktów przez nie oferowanych, spadły nawet o kilkadziesiąt złotych. Różnice między obecnym stanem rzeczy a tym sprzed roku, oscylują w granicach od kilku do nawet kilkudziesięciu złotych. Pokazuje to, że sklepy internetowe handlujące spożywką zaczęły prowadzić agresywniejszą politykę cenową, w celu pozyskania większej liczby klientów.
Teoretycznie może to być wskazówka dla innych branż e-commerce. Czy jednak faktycznie wysokie ceny najbardziej przeszkadzają internautom? Okazuje się, że nie do końca. Dowodzi tego sporo badań. Wynika z nich, że jest wiele innych czynników zniechęcających do robienia zakupów w sieci, z wadliwą komunikacją z klientem i opóźnieniami w dostawie zamówienia na czele.
Cieszy fakt, że właściciele sklepów internetowych starają się polepszyć swój wizerunek. Obniżki cen zdają się bardzo dobrym początkiem. Warto jednak, by poszły za tym inne działania, jeśli handel internetowy ma rozwijać się w tak dobrym tempie, jak miało to miejsce do tej pory.