Aplikacje mobilne sklepów internetowych, to przyszłość handlu online. Takie jest zdanie wielu ekspertów w dziedzinie e-commerce. Szkoda tylko, że polscy przedstawiciele tego rynku, zdają się na nie wciąż odporni. A przynajmniej ich większość. Przeprowadzono ostatnio badanie, które wykazało, jakie są najczęstsze powody ignorowania mobilnych klientów, przez krajowe e-sklepy.

Najważniejszą przyczyną nietworzenia mobilnych wersji lub aplikacji sklepów internetowych w Polsce są wysokie koszta. Tak odpowiedziało 45,5% badanych. Pocieszający może być fakt, że w ubiegłym roku odsetek respondentów udzielających tej odpowiedzi, było o 4,5% wyższy. Dalsze w kolejności powody to czasochłonność i duże nakłady pracy. Zyskały one odpowiednio 40% i 26% odpowiedzi.

Te informacje w połączeniu z poglądem właścicieli polskich e-sklepów, że mobilne wersje stron można marginalizować, gdyż i tak są mało popularne, świadczą o znikomej znajomości rynku. Aktualnie urządzenia mobilne (tablety, smartfony itp.) posiada 44% Polaków. Technologia umożliwia też wygodniejsze użytkowanie tych urządzeń. Posiadają one coraz większe ekrany, a także działają coraz szybciej. Eksperci dodają również, że mobilne wersje stron są z reguły łatwiejsze w obsłudze. Przez to klienci e-sklepów chętniej z nich korzystają. Natomiast wysokie koszta i duże nakłady pracy, są w wypadku aplikacji mobilnych mitem.

Dobrą wiadomością dla mobilnych może być druga część przytaczanego badania. Zapytano w niej właścicieli sklepów online, kiedy planują wdrożyć mobilne wersje swoich witryn. Najwięcej respondentów wskazało termin najbliższego półrocza. To zdecydowanie lepszy wynik niż ubiegłoroczny. Wtedy niemal połowa badanych myślała o dwuletnim okresie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *