Na wielkość poziomu sprzedaży w polskim e-handlu nie ma co narzekać. Jak w każdym wypadku jednak, również i w tym mogłoby być zawsze lepiej. Firma Gemius przeprowadziła badanie, które wykazało, jakie elementy najczęściej wpływają na internautów, by dokonali zakupów w sieci.
Wyniki pokazują, że klientom e-sklepów najbardziej przeszkadza wysokość kwoty, jaką muszą uiszczać za dostawę zamówionego produktu. Odpowiedź tę wskazało aż 69% respondentów. Dziś mało kto da się skusić na atrakcyjną cenę samego towaru. Internauci doskonale bowiem wiedzą, że trzeba będzie doliczyć do niej jeszcze przesyłkę. Świadczy to o rosnącej świadomości e-klientów, co stanowi jeszcze większe wyzwanie dla właścicieli sklepów internetowych. Jeśli chodzi natomiast o doświadczenia ze zbyt wysokimi kosztami przesyłki, natrafiło na nie 48% badanych.
Innymi często wymienianymi powodami zniechęcającymi nas do zakupów w sieci, są wysokie ceny produktów same w sobie (62%). Pozostałymi problemami, z jakimi borykają się e-klienci, są również długi czas oczekiwania na zamówiony towar, czy najzwyczajniej w świecie problemy ze znalezieniem go w danym sklepie. Taką opcję wskazało odpowiednio 37% i 24% respondentów.
Z badania przeprowadzonego przez Gemius wynika również, że istotną rzeczą decydującą o tym, czy dokonamy zakupów w danym sklepie czy nie, są również rabaty. Aż 61% badanych zadeklarowało, że ich obecność w ofercie e-sklepu, ma dla nich duże znaczenie przy zostawieniu tam swoich pieniędzy.