Jak ważne są w e-handlu urządzenia mobilne, nie trzeba już nikogo w tej branży przekonywać. Kolejne dowody na potwierdzenie tej tezy, przynosi najnowszy raport RetailMeNot. Wynika z niego, że europejski rynek m-commerce zwiększy swą wartość niemal dwukrotnie. Duży udział będzie mieć w tym wzroście Polska.
W ubiegłym roku wartość rynku m-commerce w Europie wynosiła 10,7 miliardów funtów. Jeśli wierzyć prognozom z raportu RetailMeNot, rok 2014 zakończy się dla niego wynikiem aż 19,8 miliardów funtów. Liderem rynku wciąż będą Brytyjczycy, którzy na zakupy przez smartfona czy tablet, wydadzą 7,9 miliarda funtów.
Jeśli chodzi o liczbę użytkowników urządzeń mobilnych na Starym Kontynencie, jest to 48% badanych, czyli niemal połowa. Zaskakującym może być jednak to, że spośród nich zakupy za pomocą tych urządzeń, robił w ciągu ostatnich trzech miesięcy zaledwie co piąty. W tej kategorii na czele są również Brytyjczycy, a tuż za nimi Niemcy i Szwedzi. Najmniej aktywnymi na polu m-commerce nacjami, są Francuzi i Włosi.
Polacy mogą się z kolei pochwalić najlepszym wynikiem we wzroście dynamiki rynku. Ogólnie ma on odnotować 85% zwyżkę w Europie. Polski rynek zakupów przez kanały mobilne z wzrostem aż 113% ma się do tego zjawiska bardzo przyczynić. Jest to też najlepszy wynik w Europie. Tuż za nami są Niemcy z prognozowanym wzrostem rzędu 112%, a na trzeciej pozycji uplasowali się Francuzi (106%). Co ciekawe, rynek m-commerce osiągnie najgorszą dynamikę w… Wielkiej Brytanii. Eksperci tłumaczą to tym, że w tamtym kraju jest to już i tak najbardziej dojrzały rynek na Starym Kontynencie.