Handel internetowy już od dłuższego czasu obiera kurs na urządzenia mobilne. Ci właściciele e-sklepów, którzy postanowili postawić na mobilny kanał sprzedaży, teraz czerpią z tej decyzji duże zyski. Pokazują to najświeższe raporty, z których wynika, że rynek e-commerce już wkrótce będzie zdominowany przez smartfony i aplikacje mobilne.

Jest to tendencja globalna. W Polsce również coraz więcej kupujących w internecie, robi to za pomocą telefonów. Tu już nie chodzi o zwykłą dominację urządzeń mobilnych nad stacjonarnymi. W tej pierwszej grupie swoją wyraźną dominację nad tabletem, pokazuje smartfon. Tylko w naszym kraju transakcje przeprowadzane za pomocą tego urządzenia, wynoszą 62% wszystkich transakcji mobilnych.

Jest to niewątpliwa zasługa coraz większej powszechności smartfonów, ale także dostosowywania sklepów internetowych do potrzeb ich użytkowników. Z najnowszych badań wynika, że zdecydowanie rośnie popularność korzystania z aplikacji mobilnych. Można za ich pomocą załatwić już niemal wszystko, nie tylko kupić wymarzone ciuchy, czy ulubiony film.

Jak natomiast miewa się w tej sytuacji klasyczny e-commerce? Wciąż jest nie najgorzej, bo jednak wzrasta liczba seniorów korzystających z dobrodziejstw sklepów internetowych. Są oni z reguły raczej tradycjonalistami pod tym względem, zatem nie ciągnie ich mocno do urządzeń mobilnych. Niemniej jednak chcąc utrzymać się na powierzchni e-commerce, przedsiębiorcy działający w tym sektorze powinni dostosować swoje sklepy do urządzeń mobilnych. Wydaje się to ostatnim dzwonkiem na podjęcie takich decyzji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *