Handel internetowy już od dłuższego czasu obiera kurs na urządzenia mobilne. Ci właściciele e-sklepów, którzy postanowili postawić na mobilny kanał sprzedaży, teraz czerpią z tej decyzji duże zyski. Pokazują to najświeższe raporty, z których wynika, że rynek e-commerce już wkrótce będzie zdominowany przez smartfony i aplikacje mobilne.
Jest to tendencja globalna. W Polsce również coraz więcej kupujących w internecie, robi to za pomocą telefonów. Tu już nie chodzi o zwykłą dominację urządzeń mobilnych nad stacjonarnymi. W tej pierwszej grupie swoją wyraźną dominację nad tabletem, pokazuje smartfon. Tylko w naszym kraju transakcje przeprowadzane za pomocą tego urządzenia, wynoszą 62% wszystkich transakcji mobilnych.
Jest to niewątpliwa zasługa coraz większej powszechności smartfonów, ale także dostosowywania sklepów internetowych do potrzeb ich użytkowników. Z najnowszych badań wynika, że zdecydowanie rośnie popularność korzystania z aplikacji mobilnych. Można za ich pomocą załatwić już niemal wszystko, nie tylko kupić wymarzone ciuchy, czy ulubiony film.
Jak natomiast miewa się w tej sytuacji klasyczny e-commerce? Wciąż jest nie najgorzej, bo jednak wzrasta liczba seniorów korzystających z dobrodziejstw sklepów internetowych. Są oni z reguły raczej tradycjonalistami pod tym względem, zatem nie ciągnie ich mocno do urządzeń mobilnych. Niemniej jednak chcąc utrzymać się na powierzchni e-commerce, przedsiębiorcy działający w tym sektorze powinni dostosować swoje sklepy do urządzeń mobilnych. Wydaje się to ostatnim dzwonkiem na podjęcie takich decyzji.