Jednym z elementów, które sklepy internetowe wykorzystują do przekonania klientów do swoich usług, jest zamieszczanie na swoich serwisach gier. Tej interesującej metody nie można jeszcze określić mianem wiodącego trendu w e-commerce, ale stopniowo przybywa jej wyznawców. Jednym z najświeższych, jest brytyjska firma obuwnicza, która oferuje swoim klientom dostęp do gry mobilnej. I wyniki sprzedażowe wzrastają.
Owa firma to Schuh, która bardzo prężnie rozwija swoje mobilne kanały sprzedażowe. Gra, którą oferuje ona swoim klientom, to z kolei Ingres. Posiada ona niezwykle wielu fanów i graczy – według ostatnich danych, została ona zainstalowana na ponad dziewięciu milionach urządzeń mobilnych w dwustu krajach. Stanowi ona połączenie świata rzeczywistego z wirtualnym. Gracze dzielą się na dwie przeciwne drużyny, które mają za zadanie zbieranie punktów, podążając konkretnymi ścieżkami. Te z kolei są skorelowane z GoogleMaps, co stanowi element realistyczny w grze. Gracz bowiem prowadzony przez urządzenie mobilne, porusza się po prawdziwych lokalizacjach.
Gra opiera się też na współpracy ze sklepami detalicznymi. To m.in. w nich można zdobyć cenne dla rozgrywki punkty. Tu właśnie pojawia się rola firmy Schuh. Jej przedstawiciele twierdzą, że wchodząc we współpracę z twórcami gry, chcą jeszcze bardziej zaangażować konsumentów marek, sprzedawanych w swoich sklepach. Trzeba przyznać, że target obrali dość dobrze. Większość klientów Schuh to osoby młode, dobrze zapoznane z możliwościami urządzeń mobilnych i chętnie z nich korzystające. Według przedstawicieli firmy wzrastające wyniki sprzedaży jasno pokazują, że wykonali słuszny ruch.