Robiąc zakupy w internecie często obawiamy się o swoje dane osobowe. Nikt przecież nie chce, aby trafiły one w niepowołane ręce i przez to ułatwiły cyberprzestępcom okradzenie nas. Sklepy internetowe starają się jednak wprowadzić pod tym względem sporą liczbę zabezpieczeń. Niebawem do tego zestawu powinna dołączyć kolejna aplikacja, która na wiosnę ma zostać poddana testom developerskim.
Ta aplikacja nazywa się IdentityMixer i jest produktem stworzonym przez firmę IBM. Ma ona zrewolucjonizować bezpieczeństwo danych w e-commerce. Przede wszystkim będzie w sobie łączyć metody stosowane w ochronie danych osobowych, które z reguły funkcjonowały osobno. Zazwyczaj sklepy internetowe identyfikują użytkownika, korzystając z pośrednictwa np. portali społecznościowych, albo zabezpieczają dane przez certyfikaty bezpieczeństwa. IdentityMixer łączy obydwa te sposoby. Ma on również pomagać w przekazywaniu danych, które są naprawdę istotne przy robieniu zakupów internetowych. Często bowiem zdarza się, że użytkownicy podają ich za dużo.
W praktyce wyglądać ma to następująco. Przy dokonywaniu płatności, za sprawą IdentityMixer nie będzie potrzeby podawania numeru swojej karty płatniczej. Wystarczy tylko, że aplikacja prześle do e-sklepu informacje o trwającej ważności plastiku. Innym ciekawym udogodnieniem aplikacji jest to, że będzie ona funkcjonować w tzw. chmurze. Dzięki temu bez problemu będzie można z niej korzystać z urządzeń stacjonarnych, jak i mobilnych.
Na razie nie ma informacji, kiedy IdentityMixer znajdzie się w powszechnym użytku. Wiadomo tylko, że wiosną tego roku przejdzie przez testy developerskie. Można się zatem domyślić, że jeśli zakończą się one pomyślnie, okres dzielący nas od pojawienia się aplikacji na rynku powinien być krótki.