Coraz częściej sklepy internetowe, potrafią odgadywać nasze preferencje zakupowe. Dzieje się tak z powodu wykorzystywania technologii Big Data. Zdaniem wielu ekspertów e-commerce, używanie jej ma być nowym trendem w handlu internetowym w 2014 roku.

Technologia Big Data jest elementem marketingu multikanałowego. Chodzi o to, że do gromadzenia wykorzystywanych przez nią informacji na nasz temat, potrzebnych jest kilka źródeł. Są to źródła funkcjonujące zarówno online, jak i offline. Możemy zaliczyć do nich wiadomości SMS, aktywność na smartfonach, e-maile, rozmowy na komunikatorach internetowych, czy też odwiedzane przez nas strony www. Jeśli chodzi o ten ostatni element, dużą rolę odgrywają tu tzw. „ciasteczka”. Za ich sprawą wiadomo, jakie strony najczęściej przeglądamy, a co za tym idzie, jakie mamy z grubsza zainteresowania. To pozwala właścicielom witryn internetowych, dopasować listę produktów na stronie startowej pod nasze potrzeby. Bez wykorzystania tej technologii, wchodząc na stronę sklepu online, widzielibyśmy zestaw przypadkowych towarów.

W sytuacji wykorzystania takich mechanizmów, zwykle podnoszą się głosy, dotyczące ochrony prywatności. Jednak w omawianym przypadku, są one raczej bezcelowe. Większość badań wskazuje, że spore grono osób ceni sobie wykorzystywanie przez sklepy internetowe technologii Big Data. Tworzone dzięki niej rekomendacje zakupowe, uważają za bardzo przydatne i wygodne. W końcu mamy w takiej sytuacji na powitanie, wyłuszczone interesujące nas produkty i możemy oszczędzić czas, wyszukując ich w gąszczu innych ofert.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *