Miniony rok 2015 był po raz kolejny bardzo dobry dla rynku e-commerce w Polsce. Mimo że nie zawsze było idealnie, udało mu się odnotować kolejne wzrosty i narodziły się nowe, rozwijające go trendy. Na portalu Wirtualne Media zestawiono opinie kilku ekspertów związanych z tym sektorem, dotyczące oceny minionych dwunastu miesięcy w handlu internetowym.

Jednym z najczęściej wymienianych pozytywów były nowe przepisy e-commerce. Temat ten był wielokrotnie poruszany na niniejszym blogu, gdyż wzbudzał on skrajne emocje. Obowiązujące regulacje zostały wprowadzone w życie 25 grudnia 2014 i zakładały m.in. wydłużenie okresu, w którym klienci mogą zwrócić zakupiony produkt bez podania przyczyny. Istniały obawy, czy przepisy nie będą krzywdzące dla e-sklepów i przede wszystkim, czy uda im się odpowiednio przygotować do zmian. Okazały się one jednak bezpodstawne, ponieważ internetowi sprzedawcy poradzili sobie z tematem świetnie. Ponadto wprowadzenie nowych regulacji zachęciło jeszcze więcej osób do robienia zakupów online.

Innym pozytywnym zjawiskiem związanym z rynkiem e-commerce w ubiegłym roku, był wzrost popularności zakupów w zagranicznych sklepach internetowych. Wiąże się on dość mocno z wprowadzeniem nowych przepisów, które stały się jednolite w całej Unii Europejskiej. Co jednak ciekawe, e-klienci zamiast na Zachód, spoglądają w kierunku Chin i kupują coraz częściej tam. Konkretnie to na portalu Alibaba, który oferuje niskie ceny, a dodatkowo darmowe dostawy do Polski.

Od dłuższego czasu mówi się o postępującej dominacji urządzeń mobilnych w handlu internetowym. Rok 2015 pokazał, że faktycznie są one w tej sferze pożytecznymi narzędziami, ale wciąż jest sporo do zrobienia, by e-commerce uznało niekwestionowaną wyższość m-commerce. Eksperci zauważają, że w przypadku wielu transakcji smartfony wykorzystywane są do przeglądania sklepowych witryn, jednak bardzo często transakcje nie są finalizowane za ich pomocą. Wynika to z ciągłego nieprzystosowania stron wielu e-sklepów do urządzeń mobilnych, co zniechęca ich użytkowników do robienia zakupów przez te kanały.

A jaki będzie rok 2016 w e-commerce? Jakie macie oczekiwania w tej kwestii?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *