Komisja Europejska zabiera się po raz kolejny za rynek e-commerce. Ma w planach przeprowadzenie badań na temat konkurencji w tym sektorze, a wszystko po to, aby zwiększyć dynamikę handlu transgranicznego w sieci. Zdaniem wielu ekspertów, ma on być jednym z kluczowych trendów e-commerce w ciągu najbliższych kilku lat.

Handel transgraniczny w Unii Europejskiej wciąż rozwija się w niezadowalającym tempie. Wystarczy wspomnieć, że o ile zakupy w internecie robi niemal co drugi mieszkaniec Wspólnoty, tak tylko 15% z nich kupuje w sklepach z obcych dla niego krajów. Wcześniej jedną z barier mogły być niejednolite przepisy na terenie UE. Od kilku miesięcy jednak ten problem zniknął, za sprawą wprowadzenia jednolitych przepisów e-commerce we Wspólnocie. Temat ten przewijał się na naszym blogu kilkukrotnie, ze względu na spore kontrowersje, jakie regulacje wywołały wśród e-sprzedawców.

KE postanowiła zatem wyleczyć inne drażliwe dla handlu transgranicznego kwestie. Jest nią konkurencja na rynkach e-commerce i to właśnie ona stanie się obiektem badań Komisji. Zidentyfikowane mają zostać te działania firm, które skutecznie uniemożliwiają prężny rozwój zakupów przez internet w zagranicznych sklepach. KE nie precyzuje jednak, jakie badania miałyby to być. Wiadomym jest tylko tyle, że rezultaty owych badań mają być znane w ciągu najbliższych tygodni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *