Nie ulega wątpliwości, że nowe przepisy e-commerce wzbudzały wiele kontrowersji. Temat ten pojawiał się zresztą na niniejszym blogu w różnych konfiguracjach. Przypomnijmy, że wprowadzono je w Polsce 25 grudnia, a niedawno Poczta Polska postanowiła sprawdzić, jak Polacy reagują na nie obecnie.

Okazuje się, że o nowych zasadach funkcjonujących w handlu internetowym wie większość ankietowanych. Jest to 60% osób uczestniczących w badaniu. Spośród nich, aż 75% ocenia nowe regulacje pozytywnie. Najbardziej za możliwość odesłania zamówionego produktu bez podania żadnej przyczyny, w okresie 14, a nie 10, jak miało to miejsce przed zmianami. Z możliwości takiej odsyłki skorzystało już 39% badanych i aż 85% z nich, nie spotkało się z żadnymi przeszkodami w wykonaniu tej czynności. Jeśli już takowe się pojawiały, dotyczyły najczęściej długiego czasu odesłania gotówki. To jednak wiązało się zazwyczaj z oczekiwaniem sprzedawców, na dotarcie towaru na ich adres. Taki stan rzeczy także spotyka się ze zrozumieniem klientów sklepów internetowych.

Nowe przepisy e-commerce spełniają zatem swoje zadanie. Przynajmniej jeśli weźmiemy pod uwagę wyniki tego badania. Warto też zaznaczyć, że przepytani w nim zostali konsumenci, a nie sprzedawcy. A to przecież ta druga grupa protestowała najgłośniej przeciwko wprowadzeniu nowych regulacji. Być może warto przeprowadzić sondę również wśród nich?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *