Nie ulega wątpliwości, że nowe przepisy e-commerce wzbudzały wiele kontrowersji. Temat ten pojawiał się zresztą na niniejszym blogu w różnych konfiguracjach. Przypomnijmy, że wprowadzono je w Polsce 25 grudnia, a niedawno Poczta Polska postanowiła sprawdzić, jak Polacy reagują na nie obecnie.

Okazuje się, że o nowych zasadach funkcjonujących w handlu internetowym wie większość ankietowanych. Jest to 60% osób uczestniczących w badaniu. Spośród nich, aż 75% ocenia nowe regulacje pozytywnie. Najbardziej za możliwość odesłania zamówionego produktu bez podania żadnej przyczyny, w okresie 14, a nie 10, jak miało to miejsce przed zmianami. Z możliwości takiej odsyłki skorzystało już 39% badanych i aż 85% z nich, nie spotkało się z żadnymi przeszkodami w wykonaniu tej czynności. Jeśli już takowe się pojawiały, dotyczyły najczęściej długiego czasu odesłania gotówki. To jednak wiązało się zazwyczaj z oczekiwaniem sprzedawców, na dotarcie towaru na ich adres. Taki stan rzeczy także spotyka się ze zrozumieniem klientów sklepów internetowych.

Nowe przepisy e-commerce spełniają zatem swoje zadanie. Przynajmniej jeśli weźmiemy pod uwagę wyniki tego badania. Warto też zaznaczyć, że przepytani w nim zostali konsumenci, a nie sprzedawcy. A to przecież ta druga grupa protestowała najgłośniej przeciwko wprowadzeniu nowych regulacji. Być może warto przeprowadzić sondę również wśród nich?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *