Metody dostarczania zamówionych przez internet produktów, są co rusz modyfikowane i udoskonalane. Pojawiają się też pomysły nowych sposobów przekazywania zakupionych produktów, które mają na celu zaoszczędzenie czasu klienta. Jednym z nich jest odbiór osobisty, czyli tzw. click & collect. Czy jednak faktycznie tracimy za jego sprawą mniej naszych cennych minut?

Postaramy się to sprawdzić, na podstawie wyników badania dotyczącego click & collect, zamieszczonych na jednym z portali zajmujących się tematyką e-commerce. Badanie zostało przeprowadzone w USA, które ma największe doświadczenie we wdrażaniu tej usługi. Polegało ono na zrobieniu zakupów przez internet z możliwością odbioru osobistego i obliczeniu, ile czasu zajmuje cały proceder. Warto wspomnieć, że porównano to również z ilością czasu, przeznaczoną na zakupienie tego samego produktu, w tym samym sklepie, z tym że „tradycyjnymi” metodami.

Z badania wynika, że najwięcej czasu zajmuje właścicielom e-sklepów powiadomienie nas o pojawieniu się produktu w miejscu odbioru. Od momentu złożenia zamówienia do otrzymania wcześniej wspomnianego potwierdzenia, upływa średnio godzina. Są jednak sklepy, które potrafią to zrobić w niecałe 10 minut. Później jest już z górki. Po dotarciu w miejsce odbioru przesyłki, musimy czekać średnio 5 minut i 24 sekundy od przekroczenia jego progu, do otrzymania produktu. Z tym że tu również najwięcej czasu zajmuje odnalezienie towaru przez sprzedawcę. Same formalności związane z jego odbiorem odbywają się z reguły błyskawicznie.

Zakupy robione w ten sposób, są również mniej czasochłonne niż „tradycyjne”. Na pewno też czekamy zdecydowanie mniej, niż mielibyśmy odbierać produkt za pośrednictwem kuriera. Przeprowadzający badanie uznali jednak w swoich wnioskach, że cała procedura mogłaby przebiegać szybciej. Usprawiedliwiają to jednak tym, że usługa ta na razie gromadzi swoje rzesze zwolenników. Im więcej ich będzie, tym sprawniej powinna funkcjonować.

Tak to wszystko odbywa się w USA. A w Polsce? U nas również mamy możliwość odbioru osobistego zakupów, zamówionych przez internet. Daje ją przykładowo, Merlin.pl. Macie jakieś doświadczenia z click & collect, którymi warto się podzielić z innymi czytelnikami?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *