Sklepy, internetowe i nie tylko, bardzo często budują liczbę swoich fanów na portalach społecznościowych w sposób „nienaturalny”. Polega to np. na tworzeniu konkursów, w których udział jest możliwy, dopiero po polubieniu profilu sklepu. Podobnie też jest w wypadku niektórych zamieszczanych na nim treści. Takie praktyki nie będą już możliwe na Facebooku.
Kilka dni temu na popularnym portalu społecznościowym zmieniono zasady promocji marek. Nie są już dozwolone praktyki, często wykorzystywane przez sklepy w celu pozyskiwaniu „lajków”. Zamiast wymuszać na użytkownikach polubienie profilu, poprzez oferowanie im udziału w konkursach, administratorzy tych stron powinni zadbać przede wszystkim o atrakcyjną treść. Wielu ekspertów nie uważa takiego kroku ze strony Facebooka, za wielką rewolucję. Ich zdaniem takie posunięcie jest naturalne i wręcz bardzo korzystne dla sklepów, prowadzących swoje profile na portalach społecznościowych. Teraz będą mogli mieć pewność, że grono ich odbiorców, jest autentycznie zainteresowane publikowanymi przez nich treściami. Inną kwestią jest fakt, że i tak z czasem trzeba płacić za fanów, pozyskanych w sztuczny sposób.
Facebook nie chce również pozostawić właścicieli sklepów i innych promujących się na tym portalu marek, bez pomocy. Na swoim blogu opublikowali szereg porad na temat tego, jak dostosować swój profil do nowych zasad.