Zakupy grupowe przez internet, były swojego czasu bardzo popularne w Polsce. Działo się tak oczywiście w momencie ich wkroczenia na rynek. Później z roku na rok traciły zwolenników, czego dowodzą również wyniki najnowszego badania firmy Gemius, przeprowadzonego w krajach Europy środkowej.

Okazuje się, że Polska jest jednym z krajów, gdzie odsetek robiących zakupy grupowe online spadł najbardziej – aż dwukrotnie. Wciąż jednak daleko nam do lidera tego rankingu, czyli Rosji. Tam kupujących grupowo jest pięć razy mniej, niż dwa lata temu. Badania obejmowały bowiem okres od 2012 roku, do bieżącego momentu. Wykazują one również, że grupowe zakupy online cieszą się rosnącą popularnością w Danii. Jako przyczynę podaje się jednak fakt, że owa forma kupowania funkcjonuje tam stosunkowo krótko.

Jak twierdzą eksperci, ciężko jest wskazać tylko jeden czynnik, odpowiedzialny za spadek popularności zakupów grupowych w naszym kraju. Złożyło się na to wiele rzeczy – począwszy od zwykłego zmęczenia materiału, poprzez nadużycia ze strony pośredników i sprzedających, do znalezienia alternatywnych form dokonywania takich zakupów. Wiele osób wskazuje jednak na fakt, że to właśnie pośrednicy najbardziej zepsuli dobrą passę zakupów grupowych. W sieci istnieje nawet strona Antygroupon (w nawiązaniu, do największego działającego w Polsce pośrednika, serwisu Groupon), gdzie internauci dzielą się niemiłymi doświadczeniami, związanymi z grupowym kupowaniem online.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *