Z wzrostem popularności handlu internetowego, łatwiejszy staje się także dostęp do ofert sklepów online. Umożliwiają go coraz częściej nawet portale, z którymi pierwsze skojarzenie wcale nie dotyczy e-commerce. Taką stroną jest od niedawna np. Google. Gigant z Mountain View uruchomił jakiś czas temu usługę „Purchase on Google”.

Wchodzenie coraz większej liczby graczy na rynek e-commerce, odbywa się od dłuższego czasu. Coraz większe i coraz różniejszych. Przykładowo, już na początku tego roku pojawiły się informacje, o poszerzenie działalności przez Facebook. Najsłynniejszy portal społecznościowy postanowił zwiększyć obszar swojej działalności o handel internetowy, poprzez umieszczanie przy odpowiednich postach przycisku „kup teraz”. Miał on umożliwić użytkownikom natychmiastowe przejście na stronę sklepu internetowego, który reklamował swoją ofertę na fejsie.

W podobny sposób działa nowa usługa Google. „Purchase on Google” to w praktyce również swoista teleportacja z wyszukiwarki do interesującego internautę sklepu. Będzie on wyświetlany wśród wyników wyszukiwania w postaci reklam. Warto tu jednak zaznaczyć, że ów przycisk ma mieć zastosowanie na urządzeniach mobilnych i jest obecnie na etapie pilotażu.

Zdaniem ekspertów działania Google i Facebooka, potwierdzają tylko trend panujący obecnie w e-commerce. Chodzi o powstawanie nowych kanałów sprzedaży. Jest on z korzyścią dla kupujących, jak i sprzedających. Pierwsi mają większe możliwości dotarcia do interesujących ich produktów, natomiast drudzy poszerzają swoją drogę do klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *