Z wzrostem popularności handlu internetowego, łatwiejszy staje się także dostęp do ofert sklepów online. Umożliwiają go coraz częściej nawet portale, z którymi pierwsze skojarzenie wcale nie dotyczy e-commerce. Taką stroną jest od niedawna np. Google. Gigant z Mountain View uruchomił jakiś czas temu usługę „Purchase on Google”.
Wchodzenie coraz większej liczby graczy na rynek e-commerce, odbywa się od dłuższego czasu. Coraz większe i coraz różniejszych. Przykładowo, już na początku tego roku pojawiły się informacje, o poszerzenie działalności przez Facebook. Najsłynniejszy portal społecznościowy postanowił zwiększyć obszar swojej działalności o handel internetowy, poprzez umieszczanie przy odpowiednich postach przycisku „kup teraz”. Miał on umożliwić użytkownikom natychmiastowe przejście na stronę sklepu internetowego, który reklamował swoją ofertę na fejsie.
W podobny sposób działa nowa usługa Google. „Purchase on Google” to w praktyce również swoista teleportacja z wyszukiwarki do interesującego internautę sklepu. Będzie on wyświetlany wśród wyników wyszukiwania w postaci reklam. Warto tu jednak zaznaczyć, że ów przycisk ma mieć zastosowanie na urządzeniach mobilnych i jest obecnie na etapie pilotażu.
Zdaniem ekspertów działania Google i Facebooka, potwierdzają tylko trend panujący obecnie w e-commerce. Chodzi o powstawanie nowych kanałów sprzedaży. Jest on z korzyścią dla kupujących, jak i sprzedających. Pierwsi mają większe możliwości dotarcia do interesujących ich produktów, natomiast drudzy poszerzają swoją drogę do klienta.