Co wpływa na wyniki sprzedaży w e-commerce? Jeśli sądzicie, że jest to cena produktu i jego parametry techniczne, to macie rację, ale tylko częściowo. Te dane mają znaczenie, ale dopiero w połączeniu ze sprawnym i zachęcającym opisem towaru, nabierają prawdziwej mocy sprawczej. Stworzenie takich tekstów nie jest jednak tak prostą rzeczą, jak mogłoby się wydawać.
Owe opisy mają wręcz mówić do odwiedzającego stronę, nakłaniać go do dokonania zakupu poprzez „nadawanie na tych samych falach”. Zaznaczę jeszcze, że tyczy się to nie tylko opisów produktów, ale ogólnie całej merytorycznej zawartości sklepu internetowego, w tym jego historii itd. Aby osiągnąć taki cel, niezbędne są bardzo skrupulatne badania tego, kto tak naprawdę najczęściej robi u nas zakupy. Kiedy już uda nam się to ustalić, powinniśmy naszego klienta jak najlepiej poznać. Ostatnim krokiem jest rozstrzygnięcie, jakim rodzajem języka się on posługuje i stworzenie tekstów w tym właśnie tonie. Chodzi tu oczywiście o rozróżnienie, jakie zwroty trafiają bardziej do młodzieży, a jakie do osób starszych. Jakie do graczy, a jakie do uprawiających aktywnie sport. Takich przykładów można mnożyć.
Przy tworzeniu tekstów warto też, abyśmy pamiętali, że ich estetyka jest również istotna. Tu akurat nie ma żadnego zróżnicowania ze względu na grupy. Każdy woli czytać schludnie zedytowany tekst niż porozrzucane w nieładzie wyrazy i zdania. Najważniejsze jest to, by klient odwiedzając naszą witrynę, poczuł się jak wśród swoich. Kiedy ten warunek zostanie spełniony, wzrasta prawdopodobieństwo, że ze zwykłego gościa sklepu internetowego, stanie się jego stałym klientem. Niekiedy nawet wtedy, gdy konkurencja będzie mieć lepsze ceny, ale mniej przekonujące treści na swojej stronie.