Wielu właścicieli sklepów internetowych na pewno przyzna, że jedną z największych bolączek w tym biznesie, są porzucane przez internautów koszyki zakupowe. Powstało jednak narzędzie, które może zaradzić temu problemowi. Nazywa się SaveCart i pomaga w odwodzeniu klientów od rezygnowania z zakupów w sieci.
Może to brzmieć dosyć niewiarygodnie, bo przecież jeśli nie chcemy dokonywać zakupów, nikt nas nie może do tego zmusić. To prawda, ale za sprawą pewnych argumentów, jak np. kody rabatowe na dany produkt, możemy przecież zmienić zdanie. I tak właśnie działa SaveCart. Analizuje nasze zachowania, na podstawie m.in. plików cookies. W momencie, kiedy zechcemy porzucić koszyk z zakupami, podsuwa nam propozycje, które mają na celu zmianę naszej decyzji. Oprócz tego diagnozuje on, dlaczego rezygnujemy z dokonywania transakcji. Weźmy taki przykład, w którym porzucenie koszyka następuje w momencie wyboru metody płatności. Narzędzie pyta nas, czy dostępne opcje nie są dla nas wystarczające, a następnie dopytuje, jaka metoda uregulowania należności, byłaby dla nas najwygodniejsza.
SaveCart jawi się jako bardzo pożyteczne narzędzie dla graczy rynku e-commerce. Jego twórcy przekonują, że testy dowiodły jego sporej skuteczności. Według nich, udaje się za jego pomocą uratować nawet jedną trzecią koszyków zakupowych. Warto też zaznaczyć, że jest on dostępny również jako plug-in na platformach e-handlu. To rozwiązanie powstało z myślą o mniejszych sklepach, które nie funkcjonują na platformach autorskich.