Dokonując zakupów online, mamy prawo do zwrotu zamówionego produktu, w okresie nie dłuższym niż 10 dni (po wejściu w życie nowych przepisów e-commerce, będzie to 14 dni). Okazuje się, że bardzo często korzystamy z tego przywileju. Najczęściej, jeśli chodzi o zakup odzieży.

Według najświeższych analiz dotyczących zwrotów zakupów w e-handlu, aż 28% z nich dotyczą ubrań. W dalszej kolejności jest sprzęt elektroniczny i kosmetyki. Najrzadziej zwracamy natomiast książki.

Zdaniem ekspertów jest kilka przyczyn, dla których to właśnie odzież najczęściej wraca do magazynów sklepów internetowych. Najważniejsze z nich to problemy z dobraniem odpowiednich ubrań bez mierzenia ich, a także traktowanie e-sklepów, jako „wypożyczalni” ciuchów, które po jakimś czasie możemy zwrócić. Rynek pracuje jednak w pocie czoła nad rozwiązaniem tych problemów. Zdecydowanie ciężej będzie w drugim z wymienionych wypadków, ale funkcjonuje już wiele narzędzi, które pozwalają internetowym klientom, na bardziej trafne dobranie upatrzonego ubrania.

Bardzo ciekawym przykładem, jest system TrueFit, używany przez coraz większą liczbę e-sklepów z odzieżą. Podsuwa on konsumentom produkty, pasujące nie tylko do ich budowy ciała, ale również ich gustu. Inna metoda to doskonalone przez firmę Bodymetrics, skanowanie ciała przez popularne urządzenie Kinnect, wykorzystywane przy grach wideo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *