Temat nowych przepisów w e-commerce był już wielokrotnie podejmowany przez źródła informacyjne, zajmujące się tym sektorem. Również przez niniejszy blog. Jak się okazuje, szeroki przepływ informacji, wcale nie wpływa mobilizująco na właścicieli sklepów internetowych. Z raportu stworzonego na zlecenie platformy RzetelnyRegulamin.pl wynika, że ich miażdżąca większość, może być nieprzygotowana na zmiany w terminie.

Termin ten to 25 grudnia. Przypomnijmy, że na właścicielach e-sklepów spoczywa obowiązek przystosowania swoich witryn, przede wszystkim pod względem informacyjnym. Widoczne mają być treści komunikujące klientowi zasady realizacji zamówienia, jego pełne koszta, a także prawa i reguły obowiązujące podczas jego zwrotu. Wśród zmian najbardziej kontrowersyjną dla sprzedawców, jest zamiana przycisku potwierdzającego złożenie zamówienia, na przycisk zatytułowany „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. W myśl nowych przepisów wydłuży się również okres zwrotu produktu, bez podania konkretnej przyczyny. Teraz wynosi on 10 dni, a po 25 grudnia będzie to 14 dni.

Przyjdźmy teraz do rzeczonego raportu, od którego treści może się zjeżyć włos na głowie. W chwili jego przeprowadzenia, tylko 10% sklepów internetowych w Polsce wprowadziło wymagane zmiany. Jeszcze bardziej niepokojący jest fakt, że aż 45% z nich, nie poczyniło jeszcze żadnych kroków ku dostosowaniu swoich witryn do nowych przepisów. Przy takich wynikach za prawdziwy cud należy chyba uznać to, że ponad 70% badanych stwierdziło, że zna datę wejścia nowego prawa w życie.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że na e-sklepy niespełniające nowych regulacji czekają grzywny. Mogą one wynosić 5000 złotych albo 10% rocznych przychodów sklepu. Ta druga opcja zarezerwowana jest tylko dla UOKiK. Tylko ta instytucja może nałożyć na sklepy internetowe kary w takiej formie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *