Koszta przesyłki to często element, który skutecznie odwodzi internautów od robienia zakupów w sieci. Wiedzą to również przedstawiciele firmy PayPal, która uruchomi w Europie środkowo-wschodniej (w tym oczywiście w Polsce), zwrot kosztów przesyłki, w wypadku odesłania zakupionego produktu.
Ta wiedza jest poparta badaniami, które firma przeprowadziła. Ich głównym wnioskiem jest to, że internauci kupowaliby znacznie więcej w sklepach internetowych, gdyby nie koszty przesyłki. Bardzo często jest tak, że widząc produkt, do którego ceny musimy jeszcze doliczyć sumę należną za wysłanie go do nas, po prostu rezygnujemy z zakupu. Większość respondentów optowała więc za tym, aby wprowadzić możliwość odzyskania pieniędzy za odesłanie niechcianego towaru do sklepu. Zaledwie 5% badanych stwierdziło, że takie coś jest w ogóle niepotrzebne.
PayPal postanowił zatem posłuchać vox populi i wprowadza na polski rynek opcję darmowej odsyłki zakupionego produktu. Jasną sprawą jest, że płatność za niego musi być uregulowana właśnie za pośrednictwem tej platformy. Są jeszcze inne obostrzenia jak chociażby to, że maksymalny koszt takiej odsyłki, nie może przekraczać 120 złotych. W innych wypadkach, pieniądze trafią na konto klienta w ciągu 10 dni. Aktualnie trwa okres testowy usługi. W jego ramach będzie można z niej skorzystać do 31 grudnia.