Rynek e-commerce już dawno dostrzegł dużą moc portali społecznościowych, w procesie docierania do klientów. Portale społecznościowe natomiast, widzą dla siebie duży potencjał wynikający ze współpracy ze sklepami internetowymi. Niedawno Pinterest ogłosił udostępnienie ciekawego narzędzia, które ma przewidywać, co jego użytkownicy mogą chcieć kupić w sieci.
Owa aplikacja to Kosei i pozwala spojrzeć w przyszłość decyzji zakupowych osób posiadających konto na Pinterest. Metody jego działania są dosyć proste. Bazują na podobnych mechanizmach co np. cookies. System analizuje historię przeglądarki użytkownika, a stamtąd wyciąga rzeczy, które mogą być istotne przy okazji podejmowania decyzji konsumenckich. W ten sposób może przygotowywać odpowiednie rekomendacje produktów, które następnie wyświetlają się na profilu użytkownikach. Eksperci zauważają, że cała zabawa jest z korzyścią nie tylko dla klientów, otrzymujących spersonalizowane oferty. Skorzystać z niej mogą również reklamodawcy, ponieważ prawdopodobieństwo trafienia ich przekazu na podatny grunt, staje się większe.
Trzeba jednak przyznać, że pomysł Pinterest jest tyle interesujący, co niszowy. Aplikacja ma bowiem dostęp do wąskiego przedziału branż, które może rekomendować. Są to m.in. kosmetyki, dekoracje wnętrz, jedzenie czy moda. Pod tym względem na pewno musi ustąpić pola technikom wykorzystywanym przez Facebooka czy Twittera. Jednak nie jest wykluczone, że ten przedział zostanie w przyszłości powiększony. Poza tym statystyki pokazują, że przeważającą liczbą użytkowników Pinterest są kobiety. Zainteresowanie polecanymi na portalu branżami, powinno być zatem spore.