Od dłuższego czasu nie jest tajemnicą, że lubimy robić zakupy w internecie. Obraz statystycznego e-klienta z Polski, co rusz ewoluuje. Jak wygląda jego najaktualniejsze wcielenie? Pokazuje to w dużym stopniu nowy raport o e-commerce w Polsce, który opublikował tygodnik Newsweek.
Ogólnym wnioskiem, który się nasuwa po przeanalizowaniu jego wyników, jest: kupujemy często, ale za małe kwoty. Zacznijmy jednak od początku. Przede wszystkim coraz trudniej jest spotkać kogoś, kto w ogóle nie robi zakupów w internecie. Jest to zaledwie 7 procent badanych. Najczęściej kupimy coś w sklepie internetowym raz na miesiąc. Nie jest zaskoczeniem to, że najliczniejszą grupą wiekową lubującą się w e-zakupach, są tzw. młodzi dorośli, czyli osoby w przedziale od 25 do 34 lat.
Ciekawostką może być jednak fakt, że częściej z e-commerce korzysta się w małych miastach, niż w dużych aglomeracjach. Przy tych wynikach należałoby zatrzymać się na nieco dłużej. Są one rezultatem ogólnego dostępu do handlu w takich miejscach. W dużych miastach jest on rozwinięty. Mieszkańcy mniejszych miast chcąc mieć do niego taki sam dostęp, muszą albo jeździć do aglomeracji, albo…posiłkować się e-handlem. Jak widać, wybierają tę drugą opcję, co jest wyrazem ich świadomości finansowej.
Badanie pokazuje również, co najczęściej kupujemy w sieci i za co takie zakupy najbardziej cenimy. Wśród wybieranych produktów średnio królują odzież i buty. Z kolei czynnikiem popychających nas do korzystania z e-commerce, jest wygoda, a tuż za nią niskie ceny.