Co jakiś czas sporządzany jest raport dotyczący polskiego e-commerce. Służy on głównie graczom tego sektora rynkowego, poprzez dawanie wskazówek, jak zachowują się ich potencjalni klienci. Z najnowszego badania, przeprowadzonego przez firmę Gemius, wynika, że handel internetowy zadomowił się u nas na dobre i zyskuje coraz liczniejsze rzesze zwolenników.

Ta teza nie należy może do najbardziej porywających na świecie, gdyż o prężnym rozwoju polskiego e-commerce mówi się już od jakiegoś czasu. Sam raport ma w sobie jednak kilka ciekawych wniosków. Przykładowo, Polacy wcale nie są przyciągani do sklepów internetowych przez niskie ceny. Te znalazły się dopiero na czwartym miejscu wśród takich „magnesów”. Przed nimi były łatwość porównywania ofert, brak konieczności wychodzenia z domu, ale największym wabikiem jest dla nas… całodobowy dostęp do sklepów internetowych.

Badanie pokazało także, że odsetek użytkowników e-sklepów wśród internautów, wzrósł o 9% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Przekłada się to wyraźnie na zyski sektora, który rozwija się najprężniej w całej Unii Europejskiej. Co prawda jego wartość wciąż nie jest najwyższa, ale prognozy są niezwykle optymistyczne.

Okazało się też, że wciąż największymi minusami w oczach e-klientów, są wysokie koszty dostawy produktu, a także długi czas oczekiwania na zamówienie. Często też klienci nie są zadowoleni z dokonanego zakupu, jednak po wejściu w życie nowych przepisów e-commerce i możliwości zwrotu zamówienia w ciągu 14 dni, nie jest to specjalnie uciążliwy element. Najwięcej wydajemy natomiast na odzież i akcesoria, a także sprzęt RTV/AGD i elektronikę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *