Prężny rozwój rynku e-commerce w naszym kraju wcale nie musi oznaczać, że wszystko w tym sektorze dzieje się podręcznikowo. Na podstawie licznych danych dotyczących krajowego handlu internetowego, wielu ekspertów orzeka, że jego potencjał nie jest w pełni wykorzystywany. Krótko mówiąc, jest jeszcze sporo rzeczy do poprawy, jeśli chcemy ścigać się z największymi na świecie.
Kilka czynników właściciele sklepów internetowych powinni wziąć szczególnie pod uwagę. Kluczowa jest przejrzystość witryn ich sklepów. Składają się na nie zarówno aspekt wizualny strony, jak i informacyjny. Niestety wielu e-sprzedawców, podchodzi do tematu na zasadzie szablonu. A przecież sklepy z różnych branż, wymagają różnego podejścia. Tyczy się to jednak głównie kwestii informacyjnych. W jednych przypadkach istotą tej informacji będzie zdjęcie produktu, w innych jego szczegółowy opis. Przejrzystość strony powinna jednak występować w każdym wypadku. Chodzi tu przede wszystkim o klarowne rozmieszczenie poszczególnych elementów menu sklepu.
Innym elementem zaniżającym loty polskiego e-commerce, jest niedostatecznie skuteczne wdrażanie zasad bezpieczeństwa. Zaufania do sklepów internetowych systematycznie wzrasta, ale wciąż istnieją grupy nieprzekonanych. Dlatego właśnie należy się postarać o odpowiednie kodowanie transakcji pieniężnych i ochrony danych osobowych. Zwłaszcza dane teleadresowe stanowią drażliwy temat przy zakupach online. Wiele osób boi się je udostępniać, przez co porzucają koszyki.
W dobie coraz większego dostępu do urządzeń mobilnych, każdy szanujący się sklep internetową powinien mieć swoją wersję przystosowaną właśnie do nich. Na blogu już wielokrotnie poruszałem temat słabo rozwiniętego rynku m-commerce w Polsce. Co prawda w ostatnich miesiącach sytuacja zaczęła ulegać znacznej poprawie, ale mimo wszystko wciąż jest wiele do zrobienia. Nawet jeśli jest to kosztowne, będzie z korzyścią dla właścicieli sklepów internetowych. Baza ich potencjalnych klientów znacznie wzrośnie, chociażby ze względu na pojawianie się ich witryn, w wynikach wyszukiwania mobilnej wersji Google.