Handel transgraniczny w e-commerce ma być jednym z dominujących trendów 2015 roku w tym sektorze. Polacy już teraz coraz chętniej kupują w zagranicznych sklepach internetowych, ale okazuje się, że ruch w tym zakresie odbywa się również w drugą stronę. Wielu użytkowników e-commerce spoza Polski, bardzo chętnie kupuje w naszych sklepach.
Taką tendencję wskazują badania przeprowadzone przez PayPal. Najchętniej zakupy robią u nas e-klienci z Niemiec. Tuż za nimi są Brytyjczycy oraz Rosjanie. Niewątpliwie w wypadku dwóch pierwszych krajów, handel transgraniczny stał się popularniejszy, dzięki jednolitym przepisom e-commerce w Unii Europejskiej. Dodajmy jeszcze, że do najpopularniejszych kategorii zakupowych, w wypadku trzech wymienionych krajów, zaliczają się odzież i obuwie. Popularna jest również elektronika i kosmetyki.
Mimo swojej dużej popularności handel transgraniczny wciąż nie jest wolny od wad. I to takich, które mogą poważnie zachwiać jego polepszającym się statusem. Chodzi oczywiście o koszta doręczenia i zwrotu zamawianego towaru. Był to najczęściej wymieniany minus przez uczestników badania. Odbywają się jednak kroki w kierunku poprawy tej sytuacji. Sama firma PayPal wprowadziła niedawno w Polsce usługę Zwrotu Kosztów Odesłania Przedmiotu. Takich kroków powinno być jednak jeszcze więcej, jeśli handel transgraniczny w e-commerce, ma się prawidłowo rozwijać.