Ten tekst nie będzie traktował o e-commerce w podobny sposób, co większość wpisów na niniejszym blogu. Poruszany w nim temat jest jednak bardzo pokrewny z handlem internetowym. Dotyczy bowiem obecności polskich firm w sieci. Paradoksalnie, przy niezwykle prężnym rozwoju krajowego e-commerce, nie jest w tej sferze tak kolorowo.

Najnowsze badania w tym zakresie pokazują, że bardzo wiele małych i średnich firm zaniedbuje swoją obecność w internecie. Aż 20% z nich nie posiada własnej strony, natomiast jedna czwarta nie ma adresu mailowego przypisanego do własnej domeny. Te dane mogą się okazać dla niektórych zaskakujące. Zwłaszcza dla tych, którzy śledzą polski e-commerce i widzą, jak dobrze rozwija się ta gałąź krajowej gospodarki.

Z jednej strony można się cieszyć, że ten rozwój nie jest zaburzony przez tego typu niedbalstwo małych i średnich krajowych firm. Z drugiej jednak, ciekawe jak by on wyglądał, gdyby ich postępowanie było inne. A okazuje się, że kwestia jego naprawienia jest bardzo prosta. Firmy nieposiadające strony internetowej tłumaczą ten stan rzeczy pracochłonnością i wysokimi kosztami takiej operacji. Aktualnie jednak taką witrynę można postawić szybko i tanio. Oczywiście nie będzie to kandydat do witryny internetowej roku, ale od czegoś trzeba zaczynać. Nawet najprostsza strona spełni podstawowe zadanie – zaprezentuje ofertę firmy, a także ułatwi klientom kontakt z nią.

Całe szczęście badanie wykazuje również, że przedsiębiorcy są świadomi występowania problemu. Miejmy nadzieję, że za tą świadomością pójdą również czyny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *