Ten tekst nie będzie traktował o e-commerce w podobny sposób, co większość wpisów na niniejszym blogu. Poruszany w nim temat jest jednak bardzo pokrewny z handlem internetowym. Dotyczy bowiem obecności polskich firm w sieci. Paradoksalnie, przy niezwykle prężnym rozwoju krajowego e-commerce, nie jest w tej sferze tak kolorowo.

Najnowsze badania w tym zakresie pokazują, że bardzo wiele małych i średnich firm zaniedbuje swoją obecność w internecie. Aż 20% z nich nie posiada własnej strony, natomiast jedna czwarta nie ma adresu mailowego przypisanego do własnej domeny. Te dane mogą się okazać dla niektórych zaskakujące. Zwłaszcza dla tych, którzy śledzą polski e-commerce i widzą, jak dobrze rozwija się ta gałąź krajowej gospodarki.

Z jednej strony można się cieszyć, że ten rozwój nie jest zaburzony przez tego typu niedbalstwo małych i średnich krajowych firm. Z drugiej jednak, ciekawe jak by on wyglądał, gdyby ich postępowanie było inne. A okazuje się, że kwestia jego naprawienia jest bardzo prosta. Firmy nieposiadające strony internetowej tłumaczą ten stan rzeczy pracochłonnością i wysokimi kosztami takiej operacji. Aktualnie jednak taką witrynę można postawić szybko i tanio. Oczywiście nie będzie to kandydat do witryny internetowej roku, ale od czegoś trzeba zaczynać. Nawet najprostsza strona spełni podstawowe zadanie – zaprezentuje ofertę firmy, a także ułatwi klientom kontakt z nią.

Całe szczęście badanie wykazuje również, że przedsiębiorcy są świadomi występowania problemu. Miejmy nadzieję, że za tą świadomością pójdą również czyny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *