Firma Gemius przygotowała specjalny raport, przedstawiający obraz polskiego klienta e-handlu. Wykazuje on m.in., czym kierujemy się przy dokonywaniu zakupów w sklepach internetowych, a także jak zmieniły się zachowania e-konsumentów, w porównaniu z poprzednimi latami.

Powód robienia sprawunków za pośrednictwem internetu jest bardzo prosty. Dla większości badanych są to po prostu atrakcyjniejsze ceny. Taką odpowiedź podało 73% respondentów. W dalszej kolejności znalazły się tani koszt wysyłki, a także różnego rodzaju oferty promocyjne. Jeśli chodzi natomiast o to, kim jest statystyczny klient sklepów internetowych, badanie wykazuje, że to osoba w młodym wieku, wykształcona i mieszkająca w większym mieście.

Raport Gemiusa przedstawia również powody, dla których Polacy nie chcą kupować przez internet. Najczęstszy to brak możliwości obejrzenia produktu przed zakupem. Inne często przytaczane przyczyny, to problemy z gwarancją, bezpieczeństwem płatności czy dostawą.

Eksperci analizujący raport, dochodzą do całkiem pozytywnych wniosków. Ich zadaniem badanie pokazuje, że polski e-konsument rozwinął się przez ostatnie lata w dobrym kierunku. Dokonuje zakupów w sieci o wiele bardziej świadomie. Zanim kliknie przycisk „zamów”, sprawdza oferty cenowe w innych sklepach, przegląda porównywarki, zapoznaje się z opiniami innych klientów, a także rodziny i przyjaciół. Dzięki temu częściej dokonuje trafnych wyborów zakupowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *