W sprzedaży internetowej coraz większą rolę zaczynają odgrywać aplikacje mobilne. Potrafią one wielokrotnie zwiększyć zysk poszczególnych sprzedawców, a szanse na to są jeszcze większe, kiedy aplikacja posiada pewien dodatek. Jest nim powiadomienie Push, które nie dość, że zwiększa liczbę otworzeń danego programu, to jeszcze potrafi to przełożyć na wymierne korzyści finansowe.

Zacznijmy może od tego, czym w ogóle jest powiadomienie Push. To nic innego jak komunikat wysyłany przez aplikację, na smartfon jej użytkownika. Nie ma tu znaczenia, czy oprogramowanie jest wówczas włączone, czy nie. Powstało ono przede wszystkim z myślą o tym, aby aplikacje po instalacji były częściej używane. Badania wykazują bowiem, że przeciętny posiadacz smartfona ma na nim nawet ok. 27 aplikacji, ale 20% z nich używanych jest wyłącznie raz, od momentu zainstalowania. Jest jeszcze jeden sposób użycia powiadomienia Push. Ich treść można zmodyfikować w taki sposób, aby użytkownik zachciał dokonać zakupu. Wystarczy napisać w nim o promocjach czy rabatach. Prawdopodobieństwo sukcesu takiego zabiegu jest jeszcze większe, gdyż za sprawą aplikacji, dostęp do e-sklepów jest natychmiastowy.

Gracze rynku e-commerce powinni pamiętać jednak o pewnej ważnej rzeczy. Powiadomienia Push mogą być bronią obusieczną. Klienci niechcący korzystać z owej opcji, mogą szybko zrazić się do aplikacji i wówczas nici z częstszych odwiedzin, a tym bardziej zakupów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *