O tym, że reklama jest dźwigną handlu, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Tak samo oczywistą oczywistością, cytując klasyka, jest fakt przenoszenia się kolejnych aspektów życia codziennego do internetu. Reklamy zaczyna to dotyczyć w coraz większym stopniu, czego dowodzi ostatnie badanie IAB AdEx, przeprowadzone przez PwC.

Dla niezorientowanych dodajemy, że IAB AdEx to cykliczne badanie służące do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Jego najświeższe wyniki dowodzą, że w drugim kwartale 2013 roku kwoty na nią wyłożone były o 16% wyższe, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Według tendencji te wydatki mają jeszcze wzrastać. Ciekawą sprawą jest fakt, że pomimo obronieniu przez reklamę graficzną pozycji lidera jeśli chodzi o typ reklam internetowych, coraz dynamiczniej wzrastają wydatki na reklamę wideo online.

Jeśli chodzi o branże przodujące w tego typu promowania swoich produktów, także nie ma dużych zmian. Wciąż w czołówce utrzymuje się handel, nieruchomości czy telekomunikacja. Zainteresować mogą za to branże, wśród których odnotowano największy wzrost reklamy internetowej. Są to żywność (wzrosło o 48%), napoje i alkohole (wzrosło o 22%), oraz farmaceutyka i leki (wzrost o 22%). Wcześniej te branże nie były liczącą się siłą jeśli chodzi o ranking reklamy internetowej.

Należy też dodać, że reklama mobilna odnotowała bardzo duży skok w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wynosi on aż 81%.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *