Reklamy produktów w internecie mają zachęcać klientów do ich kupowania. Z reguły jednak bardziej irytują internautów, którzy albo je ignorują, albo, jeśli jest taka opcja, wyłączają, nie zapoznając się nawet z ich treścią. Google wpadło na pomysł, jak sprawić by jednak przykuwały uwagę i to z korzyścią dla klientów.

Funkcja ta na razie dostępna jest tylko w USA, ale w przyszłości ma rozprzestrzenić się również na inne kraje. Chodzi o to, że reklamy zamieszczane na najpopularniejszej wyszukiwarce świata i serwisie Google Shopping, będą opatrzone komentarzami i recenzjami produktów. Będą również posiadać oceny w pięciogwiazdkowej skali. Oczywiście nie tyczy się to każdego produktu, a wyłącznie tych, których producenci wyrazili zgodę na zamieszczanie przy ich reklamach komentarzy i recenzji. Wszelkie oceny reklamowanego produktu, mają być czerpane z różnych e-sklepów, od użytkowników, a także portali tematycznych.

Specjaliści w dziedzinie e-commerce zauważają, że zabieg ten będzie korzystny nie tylko dla klientów, którzy będą mogli wyrobić sobie lepszy pogląd na temat reklamowanego towaru. Zyskają także producenci. Będą oni mogli pozyskać większy ruch reklamowy w wyszukiwarce. Samo Google z kolei, chce w ten sposób zatrzeć granicę między reklamami organicznymi i sponsorowanymi. Niestety na chwilę obecną nie ma konkretnych informacji, kiedy z opcji tej będą mogli korzystać internauci spoza USA.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *