Powszechnie panująca opinia jest taka, że zakupy w sklepach internetowych to domena młodych, albo jeszcze młodszych. Częściowo jest to prawda, ale seniorzy zaczynają z roku na roku stanowić coraz liczniejszą grupę użytkowników e-commerce. Potwierdzają to badania przeprowadzane przez niektóre sklepy online.
Największy odsetek kupujących wciąż stanowią osoby w przedziale wiekowym 25-34. Jednak jeśli chodzi o młodszą grupę, czyli 18-24, ustąpili oni w ubiegłym roku miejsca seniorów. Przedstawiciele przedziałów wiekowych 55-64 i 65+, robili zakupy w internecie dwukrotnie częściej niż dwudziestolatkowie. Okazuje się również, że podchodzą do nich bardziej skrupulatnie. Poświęcają więcej czasu na wybór danego produktu, co spowodowane jest porównywaniem cen, sposobów dostarczenia zakupy, płatności itd.
Co jednak spowodowało nagły wzrost zainteresowania seniorów zakupami przez internet? Według danych jednego z największych polskich sklepów online, 13% nowych klientów w ubiegłym roku stanowiły właśnie osoby najstarsze. Najczęstszym podawanym powodem, są tłumy w galeriach handlowych, które dla seniorów są męczące. Bardzo cenią oni sobie wygodę i szybkość, które wiążą się z kupowaniem online. Ponadto chwalą sobie szeroki asortyment e-sklepów oraz darmową dostawę.