Jeszcze nie tak dawno temu zakupy artykułów spożywczych w sklepach internetowych były czymś dość egzotycznym. Mało kto kojarzył handel online z popularną spożywką. Ta branża kojarzyła się bardziej z odzieżą, elektroniką czy szeroko pojętymi multimediami. Okazuje się jednak, że ten odłam rozwija się niezwykle prężnie i notuje niezwykle wysokie przychody.

Odzwierciedla to przykład sieci stacjonarnych sklepów, które postanowiły zawojować rynek e-commerce. Eksperci twierdzą, że klienci zdecydowanie częściej wybierają opcję kupienia jedzenia przy pomocy kliknięcia myszki, niż udania się do tradycyjnego sklepu. Zwłaszcza że oferty online robią się coraz atrakcyjniejsze. Cenimy sobie w nich przede wszystkim wygodę, oszczędność czasu i brak konieczności noszenia ciężkich zakupów do domu.

To jednak nie jedyne plusy kupowania spożywki przez internet. Sklepy dbają również o swoich mobilnych klientów, umożliwiając im dokonanie zakupu w prosty sposób z poziomu ich smartfonów. Polacy bardzo często wybierają również opcję „click&collect”, w której zamówienia dokonują online, natomiast towar odbierają w placówce sklepu. Oszczędza im to stania w długich kolejkach.

Wszystkie te zabiegi działają, ponieważ na artykuły spożywcze w sklepach internetowych, przeznaczamy niemal czterokrotnie wyższe kwoty, niż w stacjonarnych. Tak prężny rozwój tego sektora e-commerce powoduje, że powoli zaczyna się tam robić tłoczno. To oczywiście powinno przynieść spore korzyści klientom, którzy mogą zyskać na wynikających z tego tłoku konkurencyjnych cenach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *