Firmy e-commerce prześcigają się we wprowadzaniu udogodnień dla swoich klientów. Wszystko po to, aby zyskać w ich oczach na atrakcyjności. Na bardzo ciekawy pomysł wpadł jeden z rosyjskich sklepów internetowych z odzieżą. Jest nim kurier-stylista.

Całą idea jest bardzo prosta. Zamawiając za pośrednictwem sieci ubranie, pod podany adres dostarczy je kurier, który dodatkowo posiada wiedzę stylisty. W jego obecności można przymierzyć zakupioną odzież. On z kolei służy klientowi fachową opinią, czy dobrze się w niej prezentuje, jakie dodatki do niej byłyby najlepsze itd. Jeśli po konsultacjach z nim, albo sam z siebie, klient stwierdzi, że jednak nie jest zadowolony z naszego wyboru, można zwrócić towar. Na podjęcie decyzji jest kwadrans. Jeśli jednak klient zdecyduje się na zakup, może za niego zapłacić gotówką, albo kartą. Kurier jest bowiem wyposażony w terminal. Zarząd firmy wdrażającej ten pomysł jest bardzo zadowolony z efektów. Jego członkowie twierdzą, że klienci chwalą tę opcję i coraz częściej wracają do robienia zakupów w ich sklepie.

Okazuje się, że podobny pomysł chciał wcielić w życie jeden z polskich sklepów odzieżowych online. Nie spotkał się on jednak z przychylnym przyjęciem. Jako powód niepowodzenia, podano mentalność Polaków. Podobno jesteśmy bardzo nieufni wobec jakichkolwiek porad osób, od których coś kupujemy. Naszym zdaniem nie kieruje nimi dobra wola, ale chęć zarobku.

Kurier-stylista jest kolejnym rewolucyjnym pomysłem na rynku e-commerce w ostatnich miesiącach. Autorem większości był koncern Amazon, którzy proponowali m.in.: dostarczanie przesyłek za pomocą dronów, albo wysyłanie produktu do klienta, zanim ten w ogóle dokona zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *