Popularne portale społecznościowe coraz pewniej wchodzą na rynek e-commerce, udostępniając swoim użytkownikom narzędzia pomocne w internetowych zakupach. Niedawno pisałem o takim posunięciu, dokonanym przez Twittera. Powstał jednak portal społecznościowy, który jest dedykowany tylko kupującym w sieci.

Oczywiście nikt nie zabroni innym założyć tam konta, ale idea tej strony jest taka, że ma ona zrzeszać aktywnych e-konsumentów. Nazywa się Strongbark i posiada szereg opcji, które zadowolą każdego kupującego w internecie. Są nimi np. możliwość budowania bazy ulubionych marek albo też, wymienianie się ofertami handlowymi ze znajomymi. Czytając coś takiego, można się zastanawiać, czy cała ta „społecznościówka” nie zostanie jednym wielkim spamowiskiem. Twórcy Strongbarka zapewniają, że nie. Powodem jest fakt, że dane użytkowników nie są udostępniane nikomu, poza ich znajomymi. Jeśli chodzi natomiast o śledzenie producentów, sami internauci wybierają, kogo będą obserwować. Poza tym portal ma być wolny od reklam.

Ciekawostką jest to, że użytkownicy Strongbarka, będą kolekcjonować… kości. Jest to pewien rodzaj wirtualnej waluty, który będzie można wykorzystać w specjalnym sklepie tej wirtyny. Póki co jest on w fazie powstawania, ale wiadomo już, że będzie można tam kupić muzykę, e-booki i audiobooki. Kości można zdobyć już za samo założenie konta, a późniejszych etapach za „szczekanie”, czyli odpowiednik twitterowego „ćwierkania”, czy facebookowego udostępniania. Warto też dodać, że portal zdążył już nawiązać współpracę z Amazonem, Wallmartem i kilkoma tysiącami innych detalistów.

Jak Wam podoba się pomysł portalu społecznościowego tylko dla e-klientów?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *