Nie jest tajemnicą, że kluczem do sukcesu w każdej dziedzinie jest… rozpoznanie wroga, albo używając delikatniejszego słowa, konkurencji. Tyczy się to oczywiście także sfery e-commerce. Aby łatwiej zrozumieć zachodzące na tym rynku trendy, można skorzystać ze specjalnego narzędzia autorstwa firmy Gemius.

Główną ideą przy jego tworzeniu było przyspieszenie rozwoju polskiego e-handlu. Najłatwiej to uzyskać poprzez dokładne jego zbadanie, niosące odpowiedzi na pytania dotyczące występujących tam tendencji. Jasnym jest, że osoby zajmujące się tym rynkiem poświęcają dużo czasu na monitorowanie poczynań konkurencji. Narzędzie Gemiusa nazwane po prostu gemiusShopMonitor, ma ten proces bardzo mocno ułatwić. W skrócie ma ono być obrazem rynku handlu internetowego, na którym widać dokładnie jakie trendy w nim zachodzą i czym są one powodowane. Dzięki niemu firmy będą mogły porównywać się z konkurencją, aczkolwiek wcale nie będzie do tego potrzebne ujawnianie danych, których wyjście na światło dzienne mogło by zaszkodzić ich właścicielom. Owe informacje mogą pochodzić np. z blogów prowadzonych przez konkretne firmy, albo innych udostępnianych przez nich kanałów informacji. Za sprawą narzędzia firmy Gemius, mielibyśmy je wszystkie pod ręką w jednym miejscu.

Eksperci wskazują jeszcze jedną, bardzo przydatną opcję gemiusShopMonitor. Są nią alerty, które ostrzegają o zmianach sytuacji na rynku, czy też w konkretnej, wybranej przez nas firmie. To bardzo przydatne jeśli chcemy być na bieżąco z poczynaniami konkurencji. Pozwala nam to szybko reagować na te zmiany – zarówno negatywne, jak i pozytywne.

Przede wszystkim jednak siła nowego narzędzia upatrywana jest w tym, że stanie się ono alternatywą dla używanych do tej pory, niekiedy dość skostniałych, pomocy tego typu. Pomysł Gemiusa jawi się jako bardzo klarowny, czytelny, a przez to zdaniem ekspertów bardziej przyjazny w obsłudze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *