Konkurencja na polu e-commerce cały czas rośnie. Nic zatem dziwnego, że coraz trudniej jest zaskoczyć jakimś oryginalnym pomysłem, który przyciągnie do danego sklepu nowych klientów. Wyjściem z trudnej sytuacji, może być jednak content marketing – wartościowe treści, niekoniecznie będące opisem produktu.

Przejrzysty interfejs strony, dokładny opis produktu czy wyłuszczenie aktualnych promocji, jest już w zasadzie standardem, jeśli chce się w ogóle funkcjonować na rynku e-handlu. Sprzedawcy, których sklepy mogą pochwalić się wyżej wymienionymi elementami, nie powinni zatem spoczywać na laurach. Wcale nie mają bowiem tak silnego magnesu na nowych klientów. Sporo ekspertów zaznacza, że takie przyciągające moce, może mieć content marketing, To coś, co niewątpliwie ubarwia sklepy internetowe, a także jest pożyteczne dla samego klienta.

Content marketing skupia się na produkowaniu ciekawej treści, która może zaintrygować potencjalnych klientów danego sklepu. Chodzi o to, by jak najlepiej odgadnąć ich potrzeby i wątpliwości co do sprzedawanych produktów. Inną opcją mogą być pożyteczne porady, dotyczące użytkowania kupionego przez nich towaru. W stworzeniu takiej treści, nieocenioną pomoc niesie internet, z forami tematycznymi na czele. To tam twórcy strategii content marketingu, powinni szukać inspiracji i na ich podstawie pisać artykuły zajmujące się zagadnieniem. Mogą one np. odpowiadać na pytanie, jak bardzo na zmiany atmosferyczne jest materiał, z którego jest zrobiona wymarzona kurtka. Już samo posiadanie takich unikalnych treści przez sklep internetowy, może podwyższyć wskaźniki ruchu na jego stronie. To z kolei zwiększa możliwość zrobienia przez internautę zakupów, a także ocenę samej witryny.

Największą zaletą content marketingu jest to, że nie trzeba inwestować w niego wielkich pieniędzy. Należy mu jednak poświęcić sporo uwagi i czasu, aby odpowiednio spełnił swoją rolę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *