Stara handlowa prawda głosi, że łatwiej jest pozyskać nowych klientów, niż zatrzymać tych starych. W handlu online sprawdza się ona również i powstają coraz to nowsze metody, aby skutecznie podtrzymywać sympatię kupujących w naszych sklepach internetowych. Jedną z nich, jest umożliwianie większego kontaktu między klientem a sprzedającym. Tak po prostu.

Potwierdzają to najnowsze badania, które przeprowadzono na grupie e-klientów w USA i Wielkiej Brytanii. Warto zaznaczyć, że precyzują one, jak taki kontakt powinien wyglądać. Telefoniczne infolinie to już zdecydowanie za mało. Teraz liczy się bardziej bezpośredni i natychmiastowy kontakt, który zapewnić mogą czaty na sklepowych witrynach. Taką opcję komunikowania się, wybrało aż 77% respondentów. Wśród tych, którzy mieli już okazję skorzystać z tego kanału, bardzo wielu jest zadowolonych z otrzymanej w ten sposób pomocy. Wyniki wskazują na 67% badanych. Jeszcze więcej, bo aż 88% respondentów, bardzo chętnie skorzystałoby z opcji czatu online, również w mobilnej wersji sklepu internetowego.

Okazuje się, że czat jest nie tylko udogodnieniem dla klientów, ale również dla samych sprzedawców. Badania wskazują również, że ponad 65% zakupów w sieci, nie jest dokańczanych. W wielu wypadkach spowodowane jest to przez brak możliwości skonsultowania swoich wyborów ze sprzedawcą. Jak zatem widać, uruchomienie takiego kanału komunikacji, może się przełożyć na spore zyski.

Czy Wy chętnie korzystacie z takiego sposobu kontaktu z Waszym e-sklepem?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *