Obok odzieży, sprzętu elektronicznego czy zabawek, coraz częstszym produktem oferowanym w sieci jest żywność. Ta branża dopiero raczkuje, ale według prognoz na bieżący rok, ma być jedną z prężniej rozwijających się jeśli chodzi o e-commerce. To nie jedyne zmiany jakie ją czekają w 2014.

13 grudnia ma zacząć obowiązywać nowy przepis dotyczący handlu w sieci i skierowany jest głównie w stronę branży żywieniowej. Jest to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie przekazywania konsumentom informacji. Wynika z niego, że kupujący musi mieć nieograniczony dostęp do wszelkich danych dotyczących nabywanego przez niego produktu. Producenci będą zatem zobowiązani, aby na opakowaniach swojego towaru jasno i klarownie przedstawiali jego zawartość, a także nie nadużywali pewnych nazw produktów (w grę nie będzie wchodziło np. nazywanie sokiem owocowym napoju, który zawiera tego soku zaledwie śladowe ilości). Oprócz tego, że same dane dotyczące składników powinny być wyszczególnione, nowe prawo zawiera także konkretne przepisy co do ich przedstawienia na etykiecie. Chodzi m.in. o określenie wielkości czcionki, a także specjalnego wyróżnienia szkodliwych substancji spośród innych.

Opakowania rzeczywiste to jedno, ale przepisy te obejmą również sferę handlu internetowego. Sklepy internetowe będą musiały udostępnić treść etykiety produktu w formie cyfrowej na swoich witrynach. Opracowywane są już nawet metody jak to sprawnie zrobić. W skrócie cały proces ma polegać na przenoszeniu w specjalnym trybie danych z etykiety opakowania do cyfrowej biblioteki w taki sposób, by również w wirtualnym świecie spełniały wymogi Rozporządzenia. Po zakończeniu tego procesu cały zapis ma być wysyłany do producenta danego produktu, który potwierdza zgodność elektronicznej treści etykiety z tą fizyczną i nie naruszenie nowego prawa. Warto dodać, że powinno to polepszyć poczucie bezpieczeństwa przy zakupie żywności przez internet. Według badań eStoreMedia, na chwilę obecną ponad 50% sklepów online nie posiadało w ogóle opisów składu sprzedawanego produktu, a 7% nie podawało nazwy producenta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *