W dobie olbrzymiej konkurencji na rynku e-commerce, ceny jest dosyć kluczowym elementem działalności sklepów internetowych. W zależności od tego, który z nich będzie oferował lepszą, tam właśnie uda się klient. Powstało narzędzie, które ułatwi właścicielom e-sklepów ustalenie swojej polityki cenowej i dostosowanie jej do realiów rynku.
Narzędzie to nazywa się, Szpiegomat.pl. Nazwa brzmi może dość kontrowersyjnie, ale wszystko w jego działaniu jest uczciwe i przede wszystkim bardzo pomocne w prowadzeniu e-biznesu. Pobiera ono za pomocą robotów internetowych, ceny obowiązujące w działających w sieci sklepach. Zaopatruje się w nie, nie tylko na witrynach e-sklepów, ale również na wszelkiego rodzaju porównywarkach cenowych. Na ich podstawie powstają raporty. Wynika z nich, które z naszych produktów odstają cenowo od innych (na plus, bądź na minus), a które mieszczą się w obowiązującym standardzie.
Co dalej właściciele sklepów mogą robić z takimi danymi? Bardzo wiele przydatnych rzeczy. Narzędzie bowiem oprócz sporządzania raportu daje także wskazówki, jak postąpić z jego wynikami. Jeśli np. cena jest za wysoka, podpowiada jak ją obniżyć, nie odczuwając strat finansowych. W niektórych wypadkach może nam nawet doradzić podwyższenie ceny, jeśli będzie mocno odstawać od kolejnej, znajdującej się w rankingu zaraz po niej. Zdaniem twórców Szpiegomatu, jest to najbardziej istotna cecha tego narzędzia. Właściciele sklepu nie tylko otrzymują dane na temat cen konkurencji, ale otrzymują również cenne uwagi, co powinni zrobić ze swoimi.